21 Ağustos 2009 Cuma

İFTAR SAATİ YAKLAŞIYOR…


iftar sofrası

Ramazanın ilk günü, oruç açacağımız o güzel saat yaklaşıyor. Akşam Ezan’ın o içlere işleyen sesi ve ardından tophaneden atılan top. Herkes camlarda bu anı beklemeye başlayacak. Çocuklar ve yaşlılar pide kuyruğuna girecek. Anneler mutfakta iftar hazırlıklarına başladı bile. Peki Gün boyunca tutulan orucun ardından nasıl bir iftar sofrası kurulmalı?

Bütün gün Oruç tutan insanların dikkat edecekleri birkaç noktaya öncelikle değinmek isterim:
* En önemlisi, iftarda ve sahurda birdenbire ve çok fazla yemekle mideyi doldurmamak. Ani mide gerginliği, hem tansiyon yükselmesine hem de nörolojik hormonların hızlı salgılanmasına yol açar. Az ve sık aralıklarla yemek en idealidir. Yemeklerin seçiminde ise, çok yağlı, çok tuzlu ve aşırı tatlı gıdalardan kaçınmak gerekir.

* Bunların yerine hazmı kolay, mide bağırsak sisteminde uzun süre kalacak lifli ve selülozlu yiyecek tercih edilmeli. Maddi imkanlar el verdiğince iftar sofraları zeytin, hurma, çorba, sebze yemeği, meyve ve tatlıyla donatılır. Ağır tatlılar, reçeller, pastırma, sucuk, zeytin gibi tuzlu gıdalar, 12 saat aç kalmış bir mideye ağır gelir. İftar sofrasında tadımlık türden yiyecekler olmalı. En iyisi hafif bir çorba, bir sebze yemeği, etli de olabilir; ama fazla yağlı olmamalı.

* Mutlaka yoğurt ve meyve tüketilmeli. İftarda yemeğe başlangıç için beyne doygunluk hissi veren çorba çok uygun bir yiyecektir. Ramazan aynı zamanda çeşit çeşit tatlıların sofralarda mutlaka yerini aldığı bir zamandır; ama çok ağır ve yağda kızartılmış tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmeli.

iftar sofrası

* İftarda yenen ağır yemekler yağa dönüşür. İftardan sahura kadar geçen vakitte bir öğün eklenip hafif gıdalar alınabilir. Gece metabolizma hızı düştüğü için iftarda yenen ağır yemeklerin çoğunun yağa dönüşme ihtimali yüksektir. Normal bir insanın günlük su ihtiyacı 2-2,5 litredir. O nedenle mümkün olduğu kadar 6-8 bardak kadar su, gece boyunca mutlaka tüketilmeli. Bunun yanında meyve suyu, ayran gibi sıvı içecekler de alınabilir.

Şimdide bu akşam için Güzel Bir İftar Menüsü vereyim.
*Az yağlı ve fazla tuzlu olmamak şartı ile kahvaltılık.
*Hafif bir çorba (Ben tavuk sulu şehriye yapıyorum)
*Pirinç pilavı
*Et sote
*Yoğurt, çoban salata
*Karpuz

Bugünkü yazıyı İftar Duası ile bitirmek istiyorum. Sağlıcakla kalın.

iftar sonrası

İftarda Yapılacak Duâ:
“Allâhumme leke sumtu ve bike âmentu ve aleyke tevekkeltu ve alâ rızkıke eftartu veli savmi ğadin neveytu fağfir limâ kaddemtu vemâ ahhertu.”

Anlamı:
“Allah’ım! Senin için oruç tuttum, sana inandım, sana dayandım, Senin verdiğin rızıkla orucumu açtım. Yarının orucuna da niyet ettim, benim geçmiş ve gelecek günahlarımı bağışla.”

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Son Yazılar

Son Yorumlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yumak Sepeti Blog Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Blog for Blog Yumak Sepeti Flower Image by YumakSepeti